سوالی دارید که در لیست سوالات موجود نیست؟
 
1 چگونه می توانم سرویس خود را از آسیاتک جمع آوری کنم؟
mynet
2سامانه شاهکار
سامانه شاهکار چیست؟ به دستور سازمان تنظیم مقررات رادیویی از تاریخ ۰۱/۰۹/۱۳۹۶ هنگام ثبت نام مشترک جهت دریافت سرویس های اینترنتی، می بایست اطلاعات مشترک از جانب شرکت اپراتور در سامانه شاهکار ثبت گردد. وظیفه احراز هویت سرویس هایی از قبیل سیم کارت ها ، خطوط ثابت تلفن و اشتراک های اینترنت، SAP و PAP ، Mobile Wi-Fi و ... را بر عهده دارد و در راستای هدف افزایش امنیت و ... تولید شده است. ثبت اطلاعات مشترک در شاهکار به صورتی می باشد که یک کد اختصاصی در بین تمام اپراتورها به مشترک اختصاص می یابد و تا زمانی که این کد از طرف هر شرکت اپراتور فعال باشد ( حتی با وجود تخلیه پورت از مرکز ) امکان راه اندازی اینترنت ( رانژه) از شرکت جدید امکان پذیر نیست لذا برای راه اندازی اینترنت از شرکت اپراتور دیگر باید کلاسه شاهکار شرکت اپراتور قبلی توسط همان اپراتور غیر فعال یا حذف گردد.
3احراز هویت مشترکین در زمان جمع آوری چیست و به چه دلیل صورت می گیرد؟
به علت جلوگيري از سوء استفاده اشخاص دیگر ، مي بايست جهت صحت درخواست جمع آوري مشترک ، احراز هويت صورت پذیرد ،که روال آن از طريق تماس مشترک از تلفن ثابت دارای سرویس ADSL یا موبایل ثبت شده در پنل کاربری و اعلام کد ملی صاحب خط مي باشد شایان ذکر است در صورت عدم دسترسی ساکن جدید ( مالک – مستاجر) به اطلاعات ساکن قبلی میبایست سندی مبنی بر اجاره نامه جدید یا مالکیت جدید (اجاره نامه و تصویر کارت ملی مستاجر جدید یا قبض تلفن و تصویر کارت ملی صاحب خط ) از طریق آدرس ایمیل Leave@asiatech.ir به شرکت آسیاتک ارسال نمایند.
4شرایط انتقال مالکیت سرشماره تلفن ثابت آسیاتل چگونه است؟
درصورت درخواست انتقال مالکیت می بایست فرم انتقال مالکیت تلفن ثابت آسیاتل توسط خریدار و فروشنده تکمیل و پس از تایید و امضای طرفین به همراه مدارک شناسایی و قرارداد امضاء شده اشتراک تلفن ثابت آسیاتل توسط خریدار، جهت دریافت تاییدیه به آدرس ایمیل support@asiatech.ir ارسال شود. پس از دریافت ایمیل تاییدیه اولیه انتقال از طرف آسیاتک طرفین میبایست جهت انتقال مالکیت به یکی از دفاتر اسناد رسمی مراجعه و نسبت به دریافت گواهی امضا و تایید فرم مذکور اقدام و اصل فرم انتقال مالکیت که توسط دفترخانه گواهی شده را به همراه قرارداد اشتراک تلفن ثابت آسیاتل که توسط خریدار به امضا رسیده را به ادرس پستی رسمی آسیاتک ارسال نمایند .
5ویژگی‌های تلفن ثابت آسیاتل چه چیزهایی هست؟
امکان انتخاب شماره دلخواه در سراسر کشور امکان تخصیص هر تعداد تماس همزمان در یک مکان تعرفه بسیار اقتصادی‌تر برای انواع مکالمات درون شبکه‌ای و برون شبکه‌ای امکان مکالمه بسیار ارزان بین مشترکین تلفن ثابت آسیاتل قابلیت جابه‌جایی شماره‌ها و حفظ شماره خود امکان ارائه خدمات متنوع مبتنی بر IP از جمله IVR، Call Waiting، Call Forwarding و غیره پشتیبانی ۲۴*۷ توسط کارشناسان متخصص مشغول نشدن خطوط در تماس‌های هم‌زمان نصب و راه‌اندازی سریع و آسان امکان تماس رایگان با شماره های اضطراری ۱۲۵ و ...
6نام کاربری و کلمه عبور سرویس آسیاتل خود را فراموش کرده‌ام.
می‌توانید با ورود به پنل کاربری خود در سایت www.my.asiatech.ir و مراجعه به قسمت سرویس‌ها نام کاربری و رمز عبور سرویس تلفن ثابت خود را مشاهده نمایید.
7مدارک لازم برای شرکت ها رو بفرمایید؟
برای مشترکین حقیقی تصویر کارت ملی و صفحه اول شناسنامه می‌باشد و برای مشترکین تجاری و حقوقی نیازمند عقد قرارداد و ارائه مدارک ثبتی شرکت و مدارک هویتی صاحب یا صاحبان شرکت می‌باشد.
8مدت زمان راه‌اندازی از ثبت نام تا تحویل تلفن آسیاتل چقدر می‌باشد؟
پس از ثبت نام در سامانه و پرداخت هزینه‌های مربوطه و ارسال مدارک، ۷۲ ساعت کاری روال بررسی و تایید مدارک و سپس ارائه سرویس زمان می‌برد.
9 به طور کلی آیا این سرویس آسیاتل بر روی بستر ADSL دارای کیفیت مناسبی هست؟
با توجه به اینکه هر کانال نهایتا تا ۶۴ کیلوبیت پهنای باند اشغال می‌نماید، در صورتیکه سرویس ADSL دارای کیفیت و سرعت بالایی باشد، تا ۸ عدد تماس همزمان (کانال) می‌توان برقرار نمود. بدیهی‌ست با توجه به میزان تماس برقرار شده از پهنای باند سرویس کاسته می‌شود.
10آیا حجم اینترنت در سرویس تلفن ثابت آسیاتل رایگان است
؟ ترافیکی بابت استفاده از تلفن ثابت از سرویس مشترک کسر نمی‌شود.
11 تعرفه مکالمه‌ با آسیاتل چگونه است؟
تعرفه تماس‌های تلفن ثابت آسیاتل بر اساس مصوبات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بوده و در صفحه https://www.asiatech.ir/my/asiatel قابل مشاهده می‌باشد.
12آیا قابلیت جابه‌جایی شماره در صورت تغییر مکان شرکت وجود دارد؟
با توجه به نوع شماره تلفن آسیاتل دریافتی امکان جابجایی وجود دارد. به این معنی که خطوط استانی قابلیت جابجایی در استان مربوطه را داشته و خطوط ترابرد پذیر کشوری قابلیت جابجایی در سطح کل کشور را دارند.
13آیا امکان اضافه کردن تعداد تماس‌های همزمان در آینده وجود دارد؟
در ادامه امکان افزایش تعداد تماس همزمان یا همان کانال بسته به درخواست مشترک وجود دارد، ولی دریافت تعداد کانال بالا بستگی به بستر فنی و میزان پهنای باند سرویس دریافتی مشترک دارد، در صورت فراهم بودن شرایط می‌توان تعداد کانال‌ها را به هر تعداد افزایش داد.
14تعداد کانال‌های پیش فرض برای هر خط تلفن ثابت آسیاتل چه تعداد است؟
برای مشترکین خانگی که تک شماره خریداری می‌نمایند ۲ عدد کانال به صورت پیش فرض قرارداد شده است. ولی برای مشترکین تجاری که قصد استفاده از چند کانال بر روی یک سرشماره را دارند، هیچ کانالی در نظر گرفته نشده و به تعداد کانال خریداری شده امکان برقراری تماس را دارند.
15آیا خطوط آسیاتل بر روی بستر اینترنت سایر شرکت‌‌ها رجیستر می‌شوند؟
خطوط آسیاتل استانی و کشوری در حال حاضر تنها در شبکه آسیاتک قابل استفاده هستند، ولی در آینده نه چندان دور امکان استفاده از خطوط ترابردپذیر کشوری در کل شبکه‌های دیتای کشور میسر می‌‌شود.
16آیا میتوانم از شماره کشوری آسیاتک جز در تهران در استان دیگری هم استفاده کنم؟
از سر شماره کشوری آسیاتل می‌توان در سطح کل کشور استفاده نمود و محدود به استان خاصی نمی‌باشد، همچنین تا اطلاع ثانوی از سر شماره‌های استانی نیز می‌توان در سطح کل کشور استفاده نمود.
17سرشماره تلفن ثابت شرکت آسیاتک چند است؟
شرکت آسیاتک دارای دو سرشماره استانی و ترابردپذیر کشوری به شرح زیر می‌باشد: سرشماره استانی آسیاتل به صورت "****۹۱۰۱ + کد استان" می‌باشد که ۴ شماره (*) به دلخواه متقاضی انتخاب می‌شود. سرشماره کشوری آسیاتل به صورت "*****۲۲۰ + ۰۹۴" می‌باشد که ۵ شماره (*) به دلخواه متقاضی انتخاب می‌شود.
18 برای دریافت سرویس آسیاتل از چه طریقی باید اقدام کنم؟
از طریق مراجعه به صفحه www.my.asatech.ir و ورود به پنل کاربری خود و یا ثبت نام می‌توانید سرویس تلفن ثابت آسیاتل خود را به صورت آنلاین درخواست دهید، همچنین می‌توانید از طریق تماس با شماره سراسری ۱۵۴۴ - داخلی ۳ و بعد داخلی ۹ و یا تکمیل فرم موجود در صفحه https://www.asiatech.ir/my/asiatel درخواست خود را به کارشناسان آسیاتک اعلام فرمائید.
19ویپ (VoIP) چیست ؟
ویپ (VoIP) همان voice over internet protocol به معنی صدا روی پروتکل اینترنت (یا همان بستر شبکه) است، که به کاربران اجازه مکالمه روی سیستم های دیجیتال را می‌دهد. در واقع تمام تماس‌های تلفنی از امواج آنالوگ صوت به بسته‌های ۰ و ۱ دیجیتال تبدیل می‌شود که کیفیت صدای بسیار بیشتری بدون تغییر و نویز ارائه می‌دهد.
20منظور از حجم fup یا آستانه مصرف منصفانه چیست ؟
آستانه مصرف منصفانه کاربر که به اختصار (fair usage policy) نامیده می شود عبارت است از حداکثر میزان ترافیکی که مشترک میتواند در یک دوره و با همان سرعتی که سرویس را خریداری کرده استفاده کند. درضمن مصرف هرگیگ از ترافیک بین الملل دو برابر مصرف هرگیگ از ترافیک داخلی محاسبه می شود.
21چرا در زمان ثبت درخواست جمع آوری برای من فاکتور ۳۰۰۰ تومانی صادر شده است/چرا در زمان درخواست جمع آوری باید ۳۰۰۰ نومان پرداخت شود؟
طبق مصوبه شماره ۱ جلسه شماره ۲۳۷ مورخ ۱۳۹۵/۰۳/۲۲ : بند ۱۱: تعرفه دایر کردن (رانژه) خطوط مشترکین حداکثر مبلغ هفتاد هزار ریال (۷۰.۰۰۰) و تعرفه تخلیه خطوط حداکثر مبلغ پنجاه هزار ریال (۵۰.۰۰۰) می باشد. شرکت مخابرات ایران موظف است بر اساس مقررات ارایه امکانات پایه ای نسبت به دایر کردن و یا تخلیه خطوط مشترکین اقدام کند.۰ تبصره : در صورتی که ارایه کننده خدمات، مبالغ دایری و تخلیه خطوط را به شرکت مخابرات ایران پرداخت کند، می تواند حداکثر مبلغ یکصد و بیست هزار ریال (۱۲۰.۰۰۰) برای هزینه های دایری و تخلیه فقط یک بار در هنگام راه اندازی اتصال از مشترکین خود دریافت کند. و نیز طبق بند ۱۷: این مصوبه از تاریخ ۱۳۹۵/۰۵/۰۱ لازم الاجرا خواهد شد لذا در صورتی که در زمان ثبت نام در فاکتور مبلغ ۲۰.۰۰۰ ریال (طبق مصوبه قدیم) بابت جمع آوری دریافت شده است. طبق مصوبه جدید بایستی مبلغ ۳۰.۰۰۰ ریال جهت انجام عملیات جمع آوری دریافت گردد.
22شرایط استفاده از فیلیمو چیست و نحوه خرید اشتراک آن چگونه است؟
مشترکین آسیاتک می توانند با استفاده از خرید اشتراک فیلیمو از سایت مربوطه به صورت رایگان (بدون کسر ترافیک) محتوای سایت vod.asiatech.ir با در نظر گرفتن موارد ذیل استفاده نمایند. ۱- ترافیک مصرفی سینمای خانگی آسیاتک (فیلیمو) فقط برای آن دسته از مشترکینی به صورت رایگان محاسبه خواهد شد که اقدام به خرید اشتراک نموده و برای مشاهده محتوای مورد نظر، در پنل کاربری خود در VOD.Asiatech.ir لاگین نمایند. ۲- ترافیک رایگان فقط شامل حال مشترکین ADSL خواهد شد) . سرویس های TD-LTE و ... رایگان نمی باشد(. ۳- جهت استفاده از ترافیک رایگان سینمای خانگی (فیلیمو) مشترکین باید گزینه دانلود پلاس را در پنل کاربری خود فعال نمایند. ۴- مشترک نباید از نرم افزار های تغییر Ip استفاده نماید.
23چرا پس از ثبت نام اولیه ممکن است خط از مخابرات برگشت داده شود و نصب و راه اندازی فیزیکی از سوی شرکت مخابرات (رانژه) صورت نگیرد؟
پس از تکمیل مراحل خرید اولیه، شماره خط اعلام شده از سوی شما جهت راه اندازی از طریق سیستم(الکا) برای شرکت مخابرات ارسال می گردد لذا به دلایل ذیل ممکن است مرحله نصب و راه اندازی فیزیکی از سوی شرکت مخابرات ( رانژه ) صورت نگیرد و خط از مخابرات برگشت داده شود : ۱- Other pap : روی خط تلفن ، سرویس اینترنت از شرکت دیگری دایر می باشد، لذا ابتدا می بایست اقدام به جمع آوری سرویس قبلی و سپس از شرکت آسیاتک درخواست خود را پیگیری نمایید. ۲- بدهی- قطعی: خط تلفن به علت بدهی های معوقه قطع ( عدم بوق ) می باشد لذا ابتدا می بایست از طریق مراجعه حضوری اقدام به پرداخت نمایند. به علت بدهی لطفا موارد زیر بررسی شود : * بدهی از طریق سامانه ۱۸۱۸ در تهران و سامانه ۲۰۰۰ در شهرستانها پرداخت شده باشد در این حالت بدهی ظرف ۱۵ دقیقه در سیستم صفر می شود ولی در صورت پرداخت بدهی تلفن توسط pos و عابر و .... تا ۷۲ ساعت بدهی صفر نخواهد شد . * بدهی در سیستم صفر شده ولی در سامانه مخابرات رسید قبض تلفن ثبت نشده است در این حالت کاربر با رسید قبض پرداخت شده به امورمشترکین مراجعه نمایند . *به طور کلی این خطا توسط آسیاتک قابل رفع شدن نیست و نیاز به پیگیری مستقیم کاربر دارد . مشترک پس از رفع مورد می تواند از شرکت آسیاتک درخواست خود را پیگیری نمایید. ۳- ONU ، PCM ، ریموت و فیبر: ارائه اینترنت روی این گونه خطوط تا زمان ارسال به مخابرات مشخص نمی باشد و در حال حاضر امکان ارائه سرویس از سوی شرکت های FCP ( PAP) وجود ندارد و فعلا در انحصار شرکت مخابرات میباشد. *لازم به ذکر است در برخی مراکز استان فارس امکان سرویس دهی بروی سرویس فیبر می باشد که مشترک می تواند با مراجعه به سایت ecare.asiatech.ir قسمت ثبت نام می توایند مورد امکان سرویس دهی را بررسی نمایید ۴- مغایرت نام و اطلاعات : جهت تکمیل ثبت نام ، اطلاعات صاحب خط می بایست با اطلاعات ثبت شده در هنگام ثبت نام یکسان باشد . جهت پیگیری و اصلاح این مورد مشترک می تواند با شماره ۱۵۴۴ پشتیبانی ۲۴ ساعته ۷ روز هفته آسیاتک تماس داشته باشد.
24در صورت استیجاری بودن ملک، هنگام نقل مکان وضعیت سرویس دریافتی از شرکت آسیاتک روی خط تلفن فعلی چه خواهد شد؟
در صورت نقل مکان و یا استیجاری بودن ملک مشترک می تواند اقدام به موراد زیر در مورد سرویس اینترنت خود نماید: ۱-در پنل کاربری خود در سایت ecare.asiatech.ir در خواست جمع آوری ثبت نماید. ۲ -سرویس را به مشترک جدید واگذار نمایند و ایشان با ۱۵۴۴ پیشتیبانی ۲۴ ساعته ۷ روز هفته آسیاتک تماس حاصل نماید و به عنوان ساکن جدید درخواست استفاده از سرویس را دهد مزیت این مورد برای ساکن جدید نسبت به ثبت نام موارد زیر می باشد: *عدم تاخیر در ثبت نام و دایری و فعال سازی و ..... * عدم پرداخت هزینه رانژه در هنگام ثبت نام ..... ۳- مشترک می تواند در مکان جدید ثبت نام سرویس نماید و درخواست انتقال اعتبار روز و حجم سرویس قبلی به سرویس جدید را دهد این مورد داری شرایط خاص می باشد که می توانید با تماس با شماره ۱۵۴۴ پیشتیبانی ۲۴ ساعته ۷ روز هفته آسیاتک موارد را جویا شوید.
25آیا در صورت انتقال خط تلفن نیاز به جمع آوری کامل سرویس می باشد؟
مشترکین آسیاتک در صورت انتقال خط تلفن در همان مرکز مخابراتی می توانند سرویس اینترنت خود را بروی آن خط نگهداری نمایند بدین منظور لازم می باشد با شماره ۱۵۴۴ پشتیبانی ۲۴ ساعته ۷ روز هفته آسیاتک تماس حاصل نمایند و پس از پرداخت فاکتور رانژه مجدد برایشان ثبت پیگیری صورت گیرد.
26چرا در زمان ثبت درخواست جمع آوری برای من فاکتور ۷۰۰۰ تومانی صادر شده است / چرا در زمان درخواست جمع آوری باید ۷۰۰۰ تومان پرداخت شود؟
طبق مصوبه شماره ۱ جلسه شماره ۲۳۷ مورخ ۲۲/۰۳/۱۳۹۵ : بند ۱۱ : تعرفه دایر کردن (رانژه) خطوط مشترکین حداکثر مبلغ هفتاد هزار ریال( ۷۰،۰۰۰) و تعرفه تخلیه خطوط حداکثر مبلغ پنجاه هزارریال ( ۵۰.۰۰۰) می باشد. شرکت مخابرات ایران موظف است بر اساس مقررات ارایه امکانات پایه اي نسبت به دایر کردن و یا تخلیه خطوط مشترکین اقدام کند. تبصره: در صورتی که ارایه کننده خدمات، مبالغ دایري و تخلیه خطوط را به شرکت مخابرات ایران پرداخت کند، می تواند حداکثر مبلغ یکصد و بیست هزار ریال (۱۲۰،۰۰۰) براي هزینه هاي دایري و تخلیه فقط یک بار در هنگام راه اندازي اتصال از مشترکین خود دریافت کند. ونیز طبق بند ۱۷ : این مصوبه از تاریخ ۰۱/۰۵/۱۳۹۵ لازم الاجرا خواهد شد لذا در صورتی که در زمان ثبت نام در فاکتور مبلغ ۵۰،۰۰۰ ریال دریافت شده باشد مبلغ ۷۰،۰۰۰ ریال بایستی جهت انجام عملیات جمع آوری پرداخت گردد.
27پس از ثبت نام سرویس وایرلس اشتراکی مراحل چگونه پیگیری می شود؟
پس از ثبت نام درخواست برای امکان سنجی ارسال می شود. کارشناس نصب با مراجعه به محل سرویس نسبت به امکان سنجی نهایی و در صورت تائید نصب و راه اندازی اقدام خواهد شد.
28نهایت سرعت سرویس وایرلس اشتراکی چقدر است؟
این سرویس پهنای باند تا ۵۰ مگابیت بر ثانیه را منتقل می کند .
29سرویس OWA چگونه سرویسی است؟
سرویس اینترنت بیسیم اشتراکی با نصب رادیو در پشت بام محل سرویس شما از طریق امواج رادیویی و به کمک پاپ سایت های مستقر در شهر اینترنت را منتقل می کند.
30نحوه استفاده از PWA به چه صورت است؟
در مراکز تحت پوشش public wifi با روشن کردن وای فای دستگاه خود می توانید در پرتال باز شده ثبت نام کنید.
31 پس از ثبت نام PWA چگونه می توان از وای فای استفاده کرد؟
با وارد کردن یوزر نیم و پسورد ارسال شده از طریق پیامک در پرتال لاگین کرده و از آن استفاده نمائید.
32نحوه ثبت نام OWA به چه صورت است؟
از طریق سایت my.asiatech.ir قسمت اینترنت بیسیم اشتراکی و تماس با داخلی ۳ سپس ۲ و یا از طریق نمایندگی های فروش می توانید اقدام کنید.
33تفاوت دو واحد بیت (bit) و بایت (Byte) در محاسبه سرعت اینترنت در چیست؟
هنگامی که مشترک درخواست خود برای خرید اشتراک اینترنت پرسرعت به شرکت سرویس دهنده اینترنت ارایه می‌کند، شرکت خدمات دهنده به عنوان کاربر حقیقی یا حقوقی (کاربران خانگی یا شرکت‌ و سازمان) بر حسب میزان و متناسب با حجم استفاده، سرویس‌های متفاوتی را با سرعت‌های ۵۱۲، ۱۰۲۴، ۲۰۴۸ و … با واحد سنجش کیلو بیت در ثانیه به ایشان پیشنهاد می‌کند. توجه به این نکته ضروری‌ست که واحد سرعت این سرویس‌ها، کیلو بیت در ثانیه (Kilo bit persecond)، است که کلمه بیت در آن با حرف b کوچک انگلیسی مشخص شده و به صورت Kbps (کیلو بیت در ثانیه) نمایش داده می‌شود . در مقابل این واحد، واحد دیگری با نام کیلو بایت در ثانیه وجود دارد (Kilo Byte perSecond) که کلمه بایت آن با حرف B بزرگ انگلیسی در واحد KBps (کیلو بایت در ثانیه) مشخص می‌شود و معمولاً در زمان دانلود و دریافت فایل از اینترنت قابل مشاهده است. با توجه به این‌ که هر ۱ بایت (۱ Byte) اطلاعات از ۸ بیت (۸ bit)تشکیل شده است، هر یک از سرعت‌های ارایه شده توسط شرکت‌های خدمات دهنده اینترنتی به مشترکین در زمان استفاده باید به ۸ تقسیم شود تا به سرعتی تبدیل شود که در زمان دانلود (Download) فایل‌ها از اینترنت توسط کاربر قابل مشاهده است. *گاهی کاربران به اشتباه این تغییر واحد را با ضریب اشتراک اشتباه می گیرند. ".
34نحوه ثبت نام TDL-TE به چه صورت است؟
با ورود به ۱۵۴۴.ir فرم ثبت نام را تکمیل نمایید.
35 نحوه محاسبه گیگ برای مشترکینی که از نام کاربری و کلمه عبور ADSL خود استفاده می کنند چگونه است؟
در حالت کلی استفاده از سایت های داخلی با ضریب یک و استفاده از سایت های بین الملل با ضریب دو کسر ترافیک صورت می گیرد مشترکین آسیاتک با مراجعه به سایت آسیاتک قسمت خدمات و تعرفه ها اینترنت آسیاتک می توانند لیست سایت های داخلی و سایت و برنامه هایی که استفاده از آنها به صورت تخفیف دار می باشد را مشاهده نمایند.
36اگر مشترکADSL آسیاتک باشم هنگام استفاده از سرویس Public Wi-Fi تغییری در سرعت سرویسم ایجاد می شود؟
خیر- سرعت مطابق با سرویسADSL شما است.
37نام کاربری و کلمه عبور برای من پیامک نشده است؟
لطفا برای دریافت نام کاربری و کلمه عبور سرویس خود با شماره سراسری۱۵۴۴ واحد پشتیبانی تماس حاصل نمایید.
38 صفحه لاگین را مشاهده نمی کنم ؟
پس از اتصال به asiatech smart wifi یک مرورگر باز کرده و سایتی را جستجو نمایید تا صفحه لاگین برای شما نمایش داده شود.
39آیا پرداخت فاکتور Public Wi-Fi دائمی از طریق کد دستور USSD امکان پذیر است؟
تلاش ما بر این است که این امکان بزودی میسر گردد.
40پشتیبانی سرویس Public Wi-Fi چگونه است؟
واحد پشتیبانی آسیاتک ۲۴ ساعته از طریق تماس با شماره سراسری۱۵۴۴ جهت رفع مشکل در خدمت کاربران گرامی است.
41اگر جز مشترکین آسیاتک نباشم آیا میتوانم از این سرویس استفاده کنم ؟
در مکانهای مجهز به این سرویس، عموم مردم می توانند به سرویس asiatech smart wifi متصل شده و پس از اتصال از سرویس رایگان یا دائمی آسیاتک استفاده نمایند.
42کاربر آسیاتک هستم میخواهم از سرویس Public Wi-Fi استفاده کنم اما نام کاربری و کلمه عبور ADSL خود را فراموش کرده ام؟
شما می توانید با شماره سراسری ۱۵۴۴ تماس گرفته و از واحد پشتیبانی نام کاربری و کلمه عبور خود را دریافت نمایید.
43 من کاربر آسیاتک هستم چطور میتوانم از این سرویس استفاده کنم؟
اگر شما جزو مشترکین ADSL۲+ آسیاتک باشید ، با وارد کردن نام کاربری و کلمه عبور (Username و Password) ADSL خود در صفحه Login و کلیک بر روی گزینه «ورود» می­توانید به شبکه متصل شده و از سرویس اینترنت خود در ابر ایجاد شده Public Wi-Fi استفاده نمایید.
44چگونه می توانم کاربر دائمی Public Wi-Fi باشم؟
اگر تمایل به خرید سرویس بدون محدودیت زمانی و با حجم دلخواه با بالاترین سرعت ممکن را داشته باشید، در صفحه Login، با کلیک روی گزینه «ثبت نام دائمی»، صفحه ثبت نام سرویس وای فای عمومی دائمی را مشاهده خواهید کرد. شما می­توانید با استفاده اطلاعات خود شامل: نام و نام خانوادگی، کد ملی، پست الکترونیکی و شماره تلفن همراه ثبت نام نموده تا فاکتور سفارش به مبلغ ۳۲٫۷۰۰ ریال (با احتساب مالیات بر ارزش افزوده)، برای شما صادر و از طریق ایمیل ارسال گردد. پس از پرداخت آنلاین فاکتور، سرویس وایرلس عمومی دائمی برای شما فعال خواهد شد و می­توانید به اینترنت متصل شوید.
45با هر نام کاربری و کلمه عبور ADSL چند نفر می توانیم به سرویس Public Wi-F متصل شویم؟
در این حالت از هر نام کاربری ADSL۲+ فقط ۱ نفر می تواند از سرویسPWA استفاده نماید.
46اگر زمان سرویس رایگان یک ساعت به پایان برسد ولی حجم سرویس باقی مانده باشد امکان استفاده همچنان وجود دارد؟
خیر – در صورتی که زمان یا حجم استفاده از سرویس شما به پایان برسد سرویس رایگان منقضی شده و امکان استفاده وجود نخواهد داشت.
47بعد از اتمام سرویس رایگان Public Wi-Fi چه کاری باید انجام دهیم؟ آیا مجدد می توانیم از این سرویس استفاده کنیم؟
حجم سرویس رایگان ۱۰۰ مگابایت به مدت ۶۰ دقیقه است که پس از پایان حجم یا زمان ، امکان ثبت نام مجدد وجود ندارد و شما فقط یکبار در هر روز امکان ثبت نام رایگان خواهید داشت. در صورت نیاز می توانید از طریق ثبت نام دائمی اقدام به ثبت نام و پرداخت وجه نموده و از سرویس دائمی استفاده نمایید.
48هزینه ثبت نام دائمی سرویس Public Wi-Fi چقدر است؟
هزینه سرویس دائمی مبلغ ۳۲٫۷۰۰ ریال (با احتساب مالیات بر ارزش افزوده) به ازای یک گیگابایت(۱GB) است که اکانت ایجاد شده به مدت یکسال از تاریخ پرداخت معتبر خواهد بود.
49 برای ثبت نام سرویس Public Wi-Fi چه اطلاعاتی لازم است؟
شما می­توانید با استفاده اطلاعات معتبر شامل: نام و نام خانوادگی، کد ملی و شماره تلفن همراه ثبت نام نمایید.
50سرویس Public Wi-Fi استفاده رایگان دارد یا خیر؟
بله – هر کاربر public wifi می تواند روزانه از ۶۰ دقیقه و ۱۰۰ مگابایت حجم رایگان در تمامی اماکن مجهز به وایرلس عمومی آسیاتک (Public Wi-Fi) استفاده نماید.
51چگونه می توانم زمان و حجم باقیمانده سرویس Public Wi-Fi را مشاهده کنم؟
در صفحه Login، (ورود) با کلیک روی گزینه «ترافیک باقیمانده»،صفحه ترافیک را مشاهده خواهید کرد و با وارد کردن کد ملی و انتخاب نوع سرویس (رایگان یا غیر رایگان)، می­توانید ترافیک باقیمانده سرویس وایرلس عمومی خود را مشاهده نمایید.
52چگونه می توانم رمز عبور اتصال به Public Wi-Fi خود را تغییر دهم؟
پس از تکمیل ثبت نام در Public Wi-Fi آسیاتک می توانید از طریق ورود به سایت my.asiatech.ir بخش «محصولات من» و انتخاب «نام محصول» و یا کلیک روی گزینه «مدیریت»، رمز عبور خود را تغییر دهید.
53کلمه عبور Public Wi-Fi خود را فراموش کرده ام؟
در صورتی­که کلمه عبور سرویس وایرلس عمومی (Public Wi-Fi) موقت یا دائمی خود را فراموش کرده اید، در صفحه Login، با کلیک روی گزینه «فراموشی رمز عبور؟»، صفحه بازیابی کلمه عبور را مشاهده خواهید کرد و با وارد کردن کد ملی و شماره تلفن همراه و انتخاب نوع سرویس (رایگان یا غیر رایگان)، می­توانید رمز جدید را از طریق پیامک (SMS) دریافت نمایید.
54هزینه خرید گیگ در سرویس دائمی چقدر است؟
نکته: تعرفه ترافیک اضافه بر اساس مصوبات کمیسیون سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی بوده و قیمت­های مذکور بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده و عوارض است.
55چگونه می توان برای Public Wi-Fi گیگ اضافه خریداری کرد؟
در صورت تمایل به خرید ترافیک اضافه، می­توانید در صفحه ثبت نام دائمی، با کلیک بر روی گزینه خرید شارژ، صفحه «خرید ترافیک» را مشاهده نمایید. در این مرحله با وارد نمودن کد ملی و انتخاب میزان حجم مورد نظر ، فاکتوری برای شما صادر می­شود که پس از پرداخت آنلاین، ترافیک به سرویس شما افزوده خواهد شد
56آیا سرویس Public Wi-Fi قابلیت خرید حجم دارد؟
اگر سرویس دائمی ثبت نام کرده باشید می توانید از ۱ تا ۴۰ گیگ حجم اضافه خریداری نمایید.
57سرعت سرویس Public Wi-Fi چقدر است؟
سرویس دائمی: تا ۱۰ مگابیت بر ثانیه سرویس رایگان: تا ۶ مگابیت بر ثانیه کاربر آسیاتک: مطابق با سرویس ADSL خود
58اعتبار سرویس دائمی Public Wi-Fi چقدر است؟
اعتبار سرویس دائمی با حجم اولیه (۱GB) به مدت یکسال از تاریخ پرداخت فاکتور است.
59زمان و حجم رایگان سرویس Public Wi-Fi چقدر است؟
پس از تکمیل مراحل ثبت نام رایگان می توانید، روزانه از ۶۰ دقیقه پیوسته و ۱۰۰ مگابایت حجم رایگان در تمامی اماکن مجهز به وایرلس عمومی آسیاتک (Public Wi-Fi) استفاده نمایید.
60چه رمز عبوری را باید در صفحه Public Wi-Fi وارد کنم؟
اگرتمایل به استفاده از اینترنت رایگان دارید پس از ثبت نام ، نام کاربری و کلمه عبور برای شما پیامک می شود اگرتمایل به استفاده از اینترنت دائمی دارید پس از ثبت نام و تکمیل مراحل پرداخت، نام کاربری و کلمه عبور برای شما پیامک می شود. اگر کاربر ADSL آسیاتک هستید می توانید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور خط ADSL خود از این سرویس استفاده کنید.
61اسم(SSID) وایرلس Public Wi-Fi چیست؟
شما پس از روشن کرد Wi-Fi دستگاه خود و جستجوی شبکه¬های موجود، شبکه آسیاتک با نام Asiatech Smart Wi-Fi را مشاهده خواهید کرد. پس از اتصال به این شبکه، صفحه ورود اولیه (Login) را مشاهده می¬نمایید.
62در حال حاضر آسیاتک چه جاهایی سرویس Public Wi-Fi داره؟
جهت مشاهده نقاط تحت پوشش سرویس Public Wi-Fi به آدرس www.asiatech.ir/my/publicwifi مراجعه نمایید.
63 چطور می توانم از سرویس رایگان Public Wi-Fi استفاده کنم؟
شما می‌توانید در مکانهای مجهز به این سرویس پس از اتصال به wifi آسیاتک با نام asiatech smart wifi و مشاهده صفحه اولیه بر روی گزینه سرویس رایگان کلیک نموده و فرم ثبت نام اطلاعات خود را تکمیل نمائید. سپس می توانید از ۱ساعت ۱۰۰ مگ اینترنت به صورت رایگان استفاده نمائید.
64Public Wi-Fi چه نوع سرویسی است؟
asiatech smart wifi سرویس اینترنت وایرلس عمومی است و در مکان­هایی که آسیاتک آن­جا را مجهز به این سرویس کرده باشد، عموم مردم می­توانند به سرویس asiatech smart wifi متصل شده و از خدمات اینترنت پرسرعت آسیاتک استفاده نمایند.
65امتیاز روز تولد مشترکین چگونه محاسبه می شود؟
با توجه به سال های کبیسه و سال های عادی در صورت ثبت دقیق تاریخ تولد در حساب کاربری، محاسبات به صورت سیستمی انجام و اعمال می شود . نکته قابل توجه : در صورتی که تاریخ تولد ویرایش داشته باشد و به تاریخ زودتری تغییر یابد سیستم بصورت اتوماتیک حساب را بررسی کرده و در صورتی که ۳۶۵ روز از تاریخ تولد قبلی نگذشته باشد امتیاز اعمال نمی شود لذا خواهشمند است جهت دریافت امتیاز زودتر از موعد اقدام به تغییر تاریخ نفرمایید.
66چرا پیامک تایید شماره همراه برای من ارسال نشده است ؟
در هنگام ثبت اطلاعات در بخش حساب کاربری باشگاه می بایست دقت لازم را داشته و حتما اطلاعات تماس و پست الکترونیکی را با دقت و صحیح وارد فرمایید طبیعی است چنانچه شماره تماس (موبایل) و یا آدرس پست الکترونیکی ثبت نگردد ، متاسفانه کد تاییدیه برای کاربر ارسال نخواهد شد مورد بعدی در خصوص تغییر شماره همراه توسط کاربران می باشد که در حساب کاربری باشگاه به دلیل فراموشی این مطلب و ارسال پیامک تاییدیه برای این خطوط که بعضا خاموش بوده و یا متعلق به شخص دیگری میباشد منتظر دریافت پیامک تاییدیه با شماره تماس فعلی می باشند که نیاز به اصلاح شماره تماس در حساب کاربری باشگاه مشتریان می باشد.
67نحوه دريافت امتياز جهت دريافت جايزه پين ٣ گيگ
جهت دريافت جايزه پين ٣ گيگ نياز به تاييد موبايل و ايميل (در صورت ثبت ایمیل و موبایل) می باشد . بعد از ورود به بخش جوایز و انتخاب گزینه مربوط به پین هدیه ۳ گیگ ، پین کد ثبت می گردد . دقت داشته باشید که این پین تنها و تنها روی خطی که در باشگاه آن ایجاد شده است قابل استفاده می باشد و امکان استفاده روی سایر خطوط را نخواهد داشت همچنین امکان دریافت مجدد این پین یک ماه پس از ثبت و دریافت جایزه وجود خواهد داشت . به این نکته نیز توجه داشته باشید که این پین ها تاریخ انقضا دارند . در صورت عدم استفاده تا مدت معینی منقضی شده و غیر قابل استفاده می باشند . جهت اطلاع از تاریخ انقضای این پین ها می توانید از داخل سایت آسیاتک قسمت پشتیبانی و بخش بن تخفیف اطلاعات لازم در خصوص پین کد تخفیف خود را دریافت نمایید و همچنین پین باید برای نام کاربری که از باشگاه مشتریان اش دریافت شده است ثبت شود و جهت کسب اطلاعات تکمیلی در این خصوص می توانید با ۱۵۴۴ تماس حاصل فرمایید.
68چرا پین کد هدیه با کسر امتیاز در باشگاه مشتریان ارسال نمی شود ؟
جهت دریافت پین کد هدیه و جوایز باشگاه مشتریان نیاز به تایید موبایل و ایمیل کاربر در باشگاه می باشد. پس از تایید موارد مشترک می تواند با ورود به باشگاه مشتریان پین کد دریافتی خود را مشاهده نمایند در صورت داشتن مشکل یا نیاز به راهنمایی و کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره ۱۵۴۴ تماس حاصل نمایند.
69در صورتیکه مشخص شود خط تلفن ظرفیت دریافت سرویس هایی با سرعت بالا را ندارد، چطور بررسی کنیم که مشکل از سیم کشی داخل ساختمان است یا خیر؟
در این صورت لازم است مشترک داخلی های متصل به خط تلفن مربوطه را جدا کرده (در اصطلاح خط را ایزوله نماید) و در صورت امکان با پریز دیگر بررسی نمایند دقت شود پریز ضد برق نباشد و در نهایت بررسی در صورت عدم رفع مشکل بررسی و اتصال مودم به سر خط صورت گیرد و در صورت مناسب بودن وضعیت سر خط نسبت به داخل (با توجه به عدد SNR)، با کشیدن سیم مستقیم روکش دار ضد نویز از سر خط تلفن تا مودم، می توان همان کیفیت سر خط را در محل استفاده از سرویس مشاهده کرد . با توجه به مسی بودن خطوط بدیهی است که وجود فاصله زیاد از سر خط تا محل مودم، می تواند یکی از دلایل افت کیفیت سرویس گردد. توضیحات مربوط به چگونگی بررسی SNR، در سوالات دیگر بیان شده است.
70چگونه میتوان وضعیت خط و کیفیت آن را برای خرید سرویس هایی با سرعت بالا چک کرد؟ مثلا متوجه شویم که خط ظرفیت ۱۰ مگ سرعت را دارد یا خیر؟
راه اول: تماس با شماره ۱۵۴۴ واحد پشتیبانی و بررسی وضعیت خط. راه دوم: با وارد شدن به پنل تنظیمات مودم، در بخش Status، Data Rate Upstream (سرعت آپلود) و Downstream (سرعت دانلود) اینترنت خود را بررسی فرمایید، عدد نمایش داده شده باید متناسب با سرعت سرویس دریافتی باشد. ( در برخی مودم ها، نامگذاری بصورت Download Speed و Upload Speed است) همچنین با مشاهده مقادیر مربوط به SNR Margin که نشان دهنده سیگنال به نویز خط است، میتوان وضعیت نویز خط را بررسی کرد. چنانچه SNR بالای ۸ باشد خط ظرفیت افزایش پهنای باند را دارا می باشد بدین منظور می توان با شماره ۱۵۴۴ واحد پشتیبانی تماس حاصل نمود.
71آیا برای مشترکین آسیاتک، امکان تمدید سرویس فعلی خود با خرید DSLBOX، وجود دارد؟
پین های dslbox ها با توجه به توقف تولید مقتضی گردیده است و نمی توان برای تمدید نیز استفاده کرد.این سرویس ها دیگر ارائه نمی گردد. در صورتیکه شما بسته ای از نمایشگاه یا نمایندگی های ما خریداری کرده و امکان عودت وجه وجود نداشت ، می توانید به آدرس ACC@asiatech.ir ایمیل ارسال نموده و تصویر پین را برای این ایمیل ارسال نمایید. همچنین مشترکین فعلی آسیاتک در مراکز مخابراتی دارای ظرفیت، در بازه های زمانی مختلف می توانند از پروموشن های جذاب ارائه شده نیز به منظور تمدید سرویس استفاده کنند.
72تفاوت بین سرویس ADSL و DSLBOX در چیست؟
برای متقاضیان دریافت اینترنت پرسرعت آسیاتک به دو صورت امکان خرید خدمات فراهم شده است. ۱- خرید سرویس مورد نظر با توجه به سرعت-ها و حجم های مختلف مطابق جدول تعرفه های آسیاتک، که در این صورت خرید مودم بصورت اختیاری است. ۲-خرید DSLBOX (یا جعبه اینترنت فوری) با سرعت مشخص و مدت زمان انتخابی ۶ ماهه , یکساله یا دوساله که در واقع شامل تمامی ملزومات مربوط به نصب سرویس ADSL است
73اگر بعد از خرید DSLBOX مشخص شود که امکان ارایه سرویس روی خط تلفن مقدور نیست، یا به هر دلیل پشیمان شویم، امکان عودت مبلغ وجود دارد؟
بعد از خرید DSLBOX چنانچه مشترک به هر دلیل درخواست عودت و کنسلی آن را داشته باشد، در صورتیکه جعبه ی DSLBOX باز نشده و خدشه ای به آن وارد نشده باشد بعد از بازگرداندن بسته، تمامی هزینه به ایشان عودت داده می شود. در صورت باز شدن جعبه، شرایط بعد از بررسی کارشناس به ایشان توضیح داده خواهد شد. مشترک می تواند در صورت نیاز به توضیحات بیشتر با شماره ۱۵۴۴ تماس حاصل نماید(لازم به ذکر است در حال حاضربسته DSLBOX ارائه نمی شود).
74چرا در قسمت تغییر سرویس ،قیمت سرویسها ارزانتر از زمانی است که از قسمت تمدید سرویس شارژانجام می دهیم؟
مشترک گرامی در تغییر سرویس هزینه طبق روز و حجم باقیمانده محاسبه می شوداما در تمدید سرویس شما هزینه کامل سرویس را پرداخت می نمایید.
75ارتقا سرویس امکان پذیر هست ؟
مشترکین در صورت درخواست ارتقاء سرویس به سرویس های با پهنای باند و ارزش ریالی بالاتر می توانند با شماره ۱۵۴۴ داخلی تمدید و شارژ کلیه سرویس ها تماس حاصل نمایند.
76آیا در صورت خرید سرویس قبل از پایان مدت زمان اشتراک، زمان و حجم باقی مانده به سرویس جدید منتقل می شود؟
در کلیه سرویس ها اگر مشترک به هر دلیل زودتر از پایان مدت زمان اشتراک ، اقدام به خرید حجم یا تمدید سرویس جدید نمایند زمان و حجم احتمالی مانده از قبل قابل انتقال به سرویس جدید نخواهد بود.
77آیا در سرویس های حجمی یا غیر حجمی در صورت اتمام زمان فاکتور،حجم باقی مانده به فاکتور بعدی منتقل می شود؟
در سرویس های حجمی یا غیر حجمی در صورت اتمام مدت فاکتور آخر و عدم استفاده، حجم خریداری شده به فاکتور بعد منتقل نمی گردد ولی اگر سرویس را بصورت چند ماه شارژ کنند حجم آنها تجمیعی محاسبه می شود و در طول ماههای شارژ شده قابل جا به جایی و استفاده می باشد. همچنین اگر مشترک به هر دلیل زودتر از پایان مدت زمان اشتراک، نقل مکان داشته باشد، زمان و حجم احتمالی مانده از قبل با شرایط خاص قابل انتقال به سرویس جدید خواهد بود.
78چرا امتیازات خرید من در باشگاه مشتریان لحاظ نشده است؟
به دلیل جدا بودن سیستم شارژ و تمدید سرویس از باشگاه مشتریان، معمولا امتیازات خرید سرویس، تمدید و مواردی از این دست به صورت آنی در باشگاه مشتریان لحاظ نمی شود. فرایند همسان سازی اطلاعات در تاریخ های خاصی از ماه انجام می شود. لذا ممکن است حداکثر ۷۲ ساعت زمان جهت مشاهده امتیازهای سرویسهای خود نیاز باشد. اما به هر حال امتیازات به هیچ وجه از بین نمی رود. همچنین لازم به ذکر است که طبق قوانین باشگاه مشتریان آسیاتک (اعمال شده از تاریخ ۳۱ تیر ماه ۹۴)، امتیاز خرید کاربران بعد از اولین لاگین آنها محاسبه شده و خریدهای قبل از اولین لاگین صرفا به عنوان تاریخچه در باشگاه مشتریان درج شده و شامل امتیاز نمی شود.
79 منظور از رزرو سرویس چیست؟
چنانچه به دلیل مسافرت و... امکان تمدید سرویس نباشد می توانید برای یک ماه سرویس خود را رزرو نمایید . رزرو سرویس تنها پورت مشترک حفظ می شود و سرویس ای برای استفاده موجود نمی باشد. ضمنا رزرو سرویس در مراکز محدود امکانپذیر نمی باشد و در دیگر مراکز تنها برای یک ماه برای هردوره سرویس قابل انجام می باشد.
80چگونه میتوانم فاکتور پرداخت نشده را پاک کنم؟
جهت حذف فاکتور به سایت ecare.asiatech.ir مراجعه نمایید و پس از وارد کردن نام کاربری و پسورد خود در قسمت فاکتورهای پرداخت نشده ،فاکتور مورد نظر را حذف نمایید. در صورتی که فاکتور مربوط به ثبت نام اولیه می باشد جهت بررسی این مورد باید با شماره ۱۵۴۴ پشتیبانی فروش تماس حاصل نمایید.
ورود / ثبت نام